torsdag 28 januari 2010

Vi är med boende!

Heja! :)

Dagen började dock inte så bra...började med en ordentlig saknadseisson imorse sen åkte vi till skolan vid nio och skulle ta de här testen, matte och engelska. På informationsseminariet igår sa hon att man inte behövde boka tid, det var bara att gå dit och ställa sig i kö. Så det gjorde jag å Jossa...ack så fel man kan ha! Killen i luckan va helt förbannat otrevlig, "Det hon sa igår spelar ingen som helst roll här, det är det jag säger nu som gäller." "Men hon sa ju..." "Det skiter jag i!" Osså fick Jossa en kille i en lucka bredvid å får glida in... Då brast det för mig! Bad day! Som tur är va där en kille från International Center där som hjälpte mig. Vi fick gå å prata med henne från igår så ringde hon och skällde lite sen gick det bra. För att göra en lång historia kort då... :) Så sjukt att dom kommunicerar så lite med varann. Å att man kan skita å mycket i studenter som betalar sååå mycket mer än de amerikanska. Man känner sig inte så välkommen precis...

Men det löste sig iaf å jag fick också komma in. Matten gick ju åt helvete, om det va nån som trodde nåt annat, men på engelskan kom jag i högsta gruppen! Heja mig! Nu spelar detta ingen som helst roll eftersom jag inte ska ta någon degree, men det är kul att veta. :)

Efter det så skulle vi bara hitta ett boende! Måste ju lämna hostellet imorrn... En av de planer vi hade innan gick i kras eftersom man tydligen inte enligt CA-lag får bo fyra personer i en etta. Nåt om brandrisk...weird, men visst.

Så nu blev det så iaf att vi ska bo i två studios (ett rum å kök) den första månaden - jag å Jossa delar och Malin och Emelie delar. Sen, den 7 mars, så blir det en two bedroom/two baths ledig som vi intar. Heja! Äntligen lite space. :) Å det bästa är att alla lägenheter är på samma ställe så vi behöver inte flytta så långt sen. Å det är det bästa stället...allt ingår - internet, el, värme, vatten, pool, uppvärmd jacuzzi, liten turklivs, ronderande vakter, möbler å allt smått skit. T.o.m söndagsfrukost och Monday Night Football! Sjukt najs! :)

Vi firade allt detta sen på Cheesecake Factory! Underbart ställe! Typ en miljon olika cheesecakes...allt från hallon och cookie dough till vit choklad och Oreos. Kommer man hänga där mycket? Oh yes! Dessutom ligger där en Cold Stone runt hörnan...perfa! Shit så tjock jag kommer bli! Tur att gym osså ingår... :)

Här kommer iaf lite bilder från idag. Eftersom det inte blev några igår, blir det lite extra nu. Håll till godo! :)

På skolan, efter testen. Helt okej väder. :)


På shoppinggatan, letandes efter ett lunch ställe. Den här trevlige mannen hjälpte oss, sen ville han adda oss på FB. Man kan inte gå nånstans asså... ;)


Dagens lunch! Det bästa med USA - frukt i platsförpackningar.


I lobbyn på Oakwood, vårt nya place. :)


Ser helt galet mycket fram emot att sova i en sån här säng efter en hård vecka på galonlakan.


Inhängnat område runt alla lägenheter.


Papperna påskrivna, då är man så här glad!


Oakwood!


Det här va vår utsikt under middagen idag...avis nån?


Å gott var det! Orkades dock inte med nån cheesecake...nästa gång!


Så imorrn går flyttlasset, äntligen!

Ses om...va det 144 dagar, hjärtat?

Puss å kram

5 kommentarer:

  1. Fan vad najs att ni är med boende. Ska bli spännande att se mer av rummen. Saknar dig mycket.

    SvaraRadera
  2. Ser ut som att ni kommer få det riktigt nice. Shit så gott det såg ut, jag vill också. Ja 144 dagar ;-) låååång tid kvar, saknar dig. /?

    SvaraRadera
  3. Ser lövely ut! Njut och lev ut (med måtta) och spendera inte FÖR mkt tid att tänka på oss, vi finns ju kvar när du kommer hem igen, för det hoppas jag du gör! ;-) puss

    SvaraRadera
  4. Jag bara hoppas att allt går bra för dig Malin....När du kommer hem om 14något dagar så måste vi bara ha en EA. Ha det nu riktigt gott och ta vara po daj. Kram TP

    SvaraRadera
  5. Najs med eget boende =) Köpte en trisslott idag men ingen vinst.. skam den som ger sig eller ;) Lägg ingen energi på att sakna oss så mkt, vi finns ju kvar här när du kommer hem ju. Tänk så mycket kul du kommer att ha =)
    Ha det så bra! Kraaaaaaaaam & blötpuss från Melle

    SvaraRadera