söndag 31 januari 2010

Doing SM

Jahapp, nu va det nån dag sen jag bloggade vilket innebär att detta kommer bli ett låååångt inlägg. Med massa bilder! Är sjukt trött och slö dock, så jag kommer inte lägga nån ansträgning bakom något. :)

Vad har hänt då? Vi har lämnat hostellet! Wiiieee! :D
Skönt att sova ordentligt. Sängarna är fortfarande hårda som sten, men med bomullslakan. Underskattat! Vi tog dock vägen om 3rd street för litta shopping. Fantastisk gata det där... :)

Igår va det lite mulet här så jag å Jossa inledde dagen med en promenad nere på Venice Beach. Sjukt coolt ställe, alltså. Sååå många original som trillar runt där. Vi stötte på "lagliga" marijuanadoktorer som botar alla åkommor, en guldsprayad man som stod å skrek a la Michael Jackson, två äldre herrar som dansade med bouleklot iklädda endast USA-tangas, en man som gick omkring med en kanin i handen, gymnaster som voltade över folk och massa, massa mer. :)

Efter det begav vi oss till Cold Stone för att äta grymmeglass! Helt fantastisk,jag var i himmlen! Ni skulle vatt med. Man kan verkligen välja allt där. Först glassmak sen tillbehör som dom blandar i. För mig blev det Butter Cup-glass med Cookie Dough och Oreos. Maj goodness asså! Jossa mumsade på bananglass med brownies, inte fel det heller.

Nu hade solen tittat fram ordentligt så vi joinade de andra töserna vid poolen. Fast det är ännu inte så varmt att man kan ligga å slappna av...bara runt 16 grader. Tur vi har uppvärmd pool.

Kvällen skulle spenderas med utgång i Hollywood. Och här måste man va ute redan vid 22 annars är det inte lönt. Klubbarna får inte servera alkohol efter kl 2, så man har väl inget val, om det ska va lönt.
Efter poolen gjorde vi oss i ordning och samlades hos Malin å Emelie för lite förfest med fruktdrinkar. Väldans trevligt! Oj som vi nostalgiade. Allt från BSB, The Moffatts och Take 5 till Dr Alban och Leila K. Underbart!

Sen tog vi taxi till Hollywood Blvd för att gå på Playhouse, va planen. Klockan hade dock hunnit bli närmare 23 så det va itne mycket lönt, stället va fullt redan. Jahapp, vart ska man då? Vi gick ur kön och frågade första bästa polis om han hade nåt tips. Då visade det sig att han hade bott i Sverige för typ 20 år sen och pratade flytande svenska. Så coolt! Han ringde iaf upp en polare till honom som va vaktchef på ett ställe som hette Mi:6. Sjukt najs! Vi skulle bara åka dit å fråga efter Georgio å hälsa från Bo...det skulle vi nog klara av. :) Det va dock nära att vi inte kom så långt. Först fick vi inte tag i en taxi. Vår nya vän Bo fick ställa sig i gatan å vinka in en. Man stannar ju för polisen, liksom. Å den här taxichaffören va nog det yraste jag har vatt med om. Han bara körde å körde å ringde runt till folk för han hittade inte. Dållett! Tillslut stannade han iaf å vi frågade "Vet du var det är?" Javisst, sa han å pekade på ett ställe en bit fram på gatan. Najs, tänkte vi å hoppade ur å gick dit. Mi:6? Skulle inte tro det... Det visade sig att vi hade hamnat mitt i de gayigaste kvarteren i hela Hollywood! BARA bögklubbar - överallt! Heja... Det va jätteroligt att kolla på alla, men det va kanske inte riktigt det vi va ute efter just då. :)

Vi gick iaf in på ett ställe för att kolla läget och för att gå på toa. Å det va nära att vi inte fick Jossa med oss därifrån...hon blev erbjuden att få följa med ett par hem! Haha! Sjukt kul! :) Det va hon inte så sugen på iaf, så vi bestämde oss för att åka till ett annat ställe. Vi vinkade in en taxi å han visste faktiskt var det här Mi:6 låg. Heja! Så han tog oss dit, vi frågade efter Georgio å gled före i kön. Så borde det alltid va.

Väl inne så blev det varsen drink (å inga dåliga drinkar heller. 50/50 vodka/redbull) och sen dansgolvet. Fullt ös och jättebra musik hela kvällen. De spelade t.o.m. Agnes, då blev det fart på oss. :)
När stället stängde vid 2 så va det bara att vinka in en taxi igen. Han skulle ha 100 dollar för att köra oss hem. 100 DOLLAR! Det kostade bara 45 att åka in...så nej, tack. Ut igen å hitta en ny. Vi gillar inte de Yellow Cabarna, bara mög. United ska det va! Tillslut kom vi iaf hem...för kanske 50 dollar istället. Mer överkomligt. :)
Kvällen blev ju hur bra som helst, så det va tur att vi inte gav upp där på mitten.

Idag vaknade jag å Jossa, som vanligt, alldeles för tidigt. Somnade väl vid 3.30, sen upp vid 9 igen. Lagom slitna... Men varje söndag bjuder Oakwood på frukost vid 11 så det va inte lönt att somna om igen. Blev lite datorhäng istället...lite småpanik med kurserna nu, inget är ju nånsin ledigt. Jag viiiiill inte crasha! :(
Jaja, kl 11 begav vi oss ner till frukosten å träffade Emelie å Malin. Sjukt mysig frukost. Å flottig! Bagels, munkar å muffins. :)

Sen har vi bara legat vid poolen hela dan. Fortfarande alldeles för blåsigt, men vill man ha lite färg så får man väl offra sig. När det blev för olidligt så värmde vi oss bara i jacuzzin. Så varm och så skön!

Vi är nyss hemkomna efter att ha varit och storhandlat på Albertsons. Gillar inte alls sånna affärer här. Var är strukturen och ordningen? Borta! Dyrt som fasen är det också...tre påsar micropopcorn för 4 dollar. Lite väl... Men nu har jag ju så jag klarar mig ett tag iaf.
När vi va klara så fick vi vänta i en hel timme (!) på taxin, som skulle va där på fem minuter. När han kom så sa han att inga taxibilar vill köra till affärer på söndagar när man kan hänga på flygplatsen. Det måste vi ju förstå! Okeeej...tack för det! Oreosglassen blev ju helt smält! Suck!

Nu sitter jag i sängen, smaskar på min nya craving Oreos å kollar på the Grammys. Konstigt att se hela i realtid, inte varje år. :) Pink va lätt grymmast hittils! Å när ska folk förstå att Fergie inte kan sjunga??!

Om ni har pallat läsa så här långt så ska ni väl klara av lite bilder också?

Hej då, hostell. Om vi har så här mycket packning nu, hur ska det då se ut när vi åker hem. Illa...


Jag tror att dom har skor på Kitson, men jag är inte helt säker...


Inhandlar vin å snacks på vårt eget lilla, svindyra livs.


Venice Beach. Helt okej, helt okej...


Kaaallt! Men säkert skitkul om man surfar...riktigt höga vågor.


Baywatch! Jag kan riktigt se Pamela komma springandes ur tornet...


Jag skulle kunna leva på Cold Stone, glassoman som jag är.


Poolen. Å min fot! :)


Två killar kom till poolområdet med denna lilla gobit. Snacka om hundtricket å snacka om att det funkade. Alla smälte! Fantastiskt söt.


Malin mixade mumsiga bärdrinkar.


Nostagli, som sagt. Lovely! :)

Annica å Sara, denna är till er!


Dansgolvet.


Laaagom varmt och svettigt. Men sjukt kul!


Jag å Jossa.


Söndagsfrukosten inmundigades vid poolen.


Här smälter glassen...skittaxi! :(


Vi hade feta problem med våra påsar. Sjukt tunga å alldeles för många, så vi snodde denna vagnen en stund...


In i lägenheten skulle dom också!


Vet inte riktigt vad morgondagen har att erbjuda...Malin träffade nån kille i affären (inte första gången!) som tydligen skulle ha fest imorrnkväll, hade vatt kul. Får se vad det blir. Om vädret tillåter så hoppas jag på ytterligare en dag vid poolen, fast jag redan har fått lite solutslag. Jag får aldrig det! Så bull... Blir till att smörja sig ännu mer!

Ses om...142 dagar, kanske.

<3

11 kommentarer:

  1. MEEEN så ROOOOOOLIIIIIIGT!!! Som vanligt avis, avis, avis!!! <3

    SvaraRadera
  2. Gud vad roligt det lät! Hoppas resten av din vistelse blir lika bra! :D

    SvaraRadera
  3. Den skoaffären såg inte helt fel ut! =)
    Och SHIT vilket söt vovve!!! =)
    <3

    SvaraRadera
  4. Hej Malin! Bra att du uppdaterar oss flitigt - fortsätt med det! Jag blir avis när jag hör om GLASSEN! Vill ha! =) *puss*

    SvaraRadera
  5. Hej Malin. Låter ju som att du har sjukt kul!!Kul att se och höra vad du hittar på, eftersom jag är galet avundsjuk :)

    Frida

    SvaraRadera
  6. Shit vad avis jag är!!!!

    SvaraRadera
  7. Ser riktigt nice ut, jag vill också ha så god glass, får väll nöja mig med Ben & Jerrys ;)
    Saknar dig
    /Du vet vem

    SvaraRadera
  8. Kul att kunna se vad du håller på med och många fina bilder. Avis.... ja... det är jag på framför allt glassen men ha kul Malin.
    Love i massor.

    Puss mamma

    SvaraRadera
  9. ASSÅ COLDSTONE! YUMMIE! Ljuvlig läsning, darlin! Hälsningar från iskalla sverige

    SvaraRadera
  10. Sjukt söt hund asså!

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera