tisdag 26 januari 2010

Walking in my shoes

Oj, oj, oj vad vi har vandrat idag. Vi hade ett mission - hitta lägenhet!


Å giiivetvis skulle det regna hela förbannade dagen! Sjukt drygt. Speciellt eftersom det slutade med att vi bara tittade på tre ställen.


Fast vi har haft ganska roligt ändå...åt att Jossa bara hade spillans nya flipflops (ajaj)!, åt att vi hamnade mitt nåt som kändes som ett mexikanskt ghetto, åt att vi stod under ett träd, åt att alla ingångar på alla förbannade ställen alltid va på andra sidan å att vi mest va blöta hela tiden. Jaja, man skulle nog ha vatt där... :)


Får ju testa lokaltrafiken.



Efter drygt vandrande i regnet tog vi skydd under ett träd, mitt på en gata. Sjukt smidigt! :)





Så här såg det ut mest hela dan - väntades på busshållplatser. Skicket skitväder! Men snart ska det vända, det har vi bestämt. :)




Vi har iaf en plan när det gäller lägenheterna...hoppas allt går i lås, det får vi veta imorrn. I'll let you know!


Här har vi lite bilder från hostellet, så ni får en liten uppfattning om vad vi står ut med... :)

Jossa i vårt rum. Brun heltäckningsmatta och tre våningssängar...härligt!


Matsalen. Mysigt värre.


Skylt i hissen. Om nån hade missat hur man hostar, kolla här.




Jag har även nu fixat mig en jättefin ny mobil med amerikanskt nummer. Kolla så high tech! :)




Om det skulle va nåt så är numret (310)-866 35 30. Å glöm inte landskod 1.


Tack för att ni kommenterar, det känns lite mer hemma då.
Ses om 148 dagar, folks!

5 kommentarer:

  1. ÅÅååååh jag är så aaavundsjuk. Men Nokia? Allvarligt? Vad hände med blackberryn?

    SvaraRadera
  2. Roligt att se hur du har det där, men kan inte sluta längta efter dig. / you know who

    SvaraRadera
  3. Fett Najs!
    Nokia? - mmm håller med Annica =)

    Här hemma är det SNÖSTORM och massa minus, sjukt tradet - har precis varit hos läkaren med mina små troll - halsfluss och scharlakansfeber har de båda, stackarna.. =(
    148 days and counting! puss

    SvaraRadera
  4. Så e d o bo på Hostel... jag tyckte ändå ert såg helt okej ut :) Men får hoppas ni hittar en fin lägenhet snart!!

    Bra att du skaffat en blogg! Då får man förhoppningsvis snart se lite solbilder och lite hopp om att den finns. Här e d snö i massor, kom en ny omgång idag :S

    kraaaam

    SvaraRadera
  5. Blackberry vette fasen om det blir ändå...är itne så förtjust i deras knappar, så små. Men en iPhone skulle inte va helt fel...måste bara hitta en som inte är bunden till AT&T och som är upplåst. Å eftersom det är olagligt här så kan det va lite svårt. :)

    Fasen va tradet att höra med barnen, Åse. Jag vet inte ens vad scharlakansfeber innebär, men det låter verkligen inte ens lite trevligt... Hoppas att ni blir bättre snart!

    Ni skulle bara veta vad jag saknar och längtar efter er också! Helt sinnes...

    Puss å kram!

    SvaraRadera