lördag 27 februari 2010

Det närmar sig slutet...

Hej party people!

Vad har hänt sen sist?
Först och främst så kom vi äntligen ner till jacuzzin i torsdags. Vaaarmt men mysigt! :)

Måste bara dela med mig ytterligare av min bränna. Den här bilden togs nästan inte dock, Jossa hade så fruktansvärt svårt att låta bli att skratta åt mig. Befogad mobbing!

Det har dock redan börjat jämnas ut så - HA! :P

Igår så inledde vi dagen med ett litet besök på banken hos vår vän Ryan. Märklig kille det där, men kul ändå. :)
Sen tog vi bussen till Albertsons för att fylla på förråden. Blev dock inte speciellt mycket för min del, har ju inte lång tid kvar nu.
När vi äntligen kom hem igen (sjukt att det tar ca 3 timmar för banken och handla lite mat) så softade vi lite innan Jossas och Emelies gamla vän Mikaela kom på besök. Hon va här med dem förra vändan och har stannat sen dess. Gått och gift sig och allt! :)

Kollade lite på curlingen (Go Sweden!) innan vi begav oss ner till Happy Hour på Baja nånting, vid femtiden. Två drinkar för priset av en, gud så trevligt!
Med tanke på hur drinkarna blandas här i USA så kände vi dock ganska snart att dricka så på tom mage va dåligt. :)

Fräsiga salt- och pepparkar.

Malin och Emelie, alla drinkar och vår förrätt. :)

Här ser det ju faktiskt t.o.m. ut som att jag har fått lite färg. Heja! :)


Så vi gick över gatan till The Terrace - igen! Struntade dock i pizzan den här gången och körde på kycklingfilé med potatismos. Smarrigt!


Mätta och belåtna begav vi oss sen till lägenhet S213 där vi spenderade resten av kvällen snackandes en massa skit. Så trevligt så.

Idag vaknade vi till en mindre trevlig syn - moln! Och med regnet hängandes i luften. Men måste man till Venice så måste man. Emelie och Jossa va snälla nog att följa med mig en sväng och det resulterade faktiskt i ett nytt handbagage. Hoppas nu att jag får plats med allt bara. Vill inte ens lite böta faktiskt.

Så småningom kom då regnet och vi rusade hem igen. Tillsammans med riktiga Kaliforniare som skriker "I'm gonna diiieeee!" Eh nä...regn!

Det var dock en massa extra bevakning på stranden, helikoptrar och polisbilar. Gissar att det kan ha att göra med den här tsunamivarningen som råder i hela Stilla Havet. Den skulle ju slå tillmot Hawaii nu under kvällen nångång, eller hur det var. Har väldigt svårt att tänka mig att det skulle nå ända hit, men det känns ju bra att veta att de har koll.

Nu sitter jag och Jossa i varsin hörna av soffan, kollar på Dum och ännu dummare och knappar på våra datorer. Senare ikväll ska vi bege oss ner till Cheesecake Factory för en liten "sista-kvällen-med-gänget"-middag och den här gången ska det definitivt bli en cheesecake också. Oreos? Strawberry? Cookies? Blueberry? Vanlig, hederlig kanske? Hmm...svårt val! ;)
Imorrn natt beger jag ju mig... Känns allt lite vemodigt att lämna töserna och solen (?!) men det ska bli väldigt skönt att komma hem. Hoppas liiite mer snö har hunnit regna bort bara.
Oj, vad jag borde börja packa också...

Ses snart!

<3

1 kommentar:

  1. Oj vilken bränna. Hoppas verkligen inte att det kommer någon våg, då vet jag inte vart jag ska bli av. Du måste skynda dig hem.
    Snön håller på att smälta bort för fullt, riktigt skönt. Ses snart. Pussas och kramas

    SvaraRadera