tisdag 23 februari 2010

I'm going home...

...to the place where I belong.

Jepp, sad but true. Jag har bestämt mig för att åka hem. LA va helt enkelt inget för mig. Framför allt pågrund av att skolan inte va riktigt vad jag hade föreställt mig. Jag känner att det mesta är sånt som jag redan kan...jag lärde mig faktiskt nåt på Academedia, tro det eller ej. Sen känner jag just nu att läsa mer marknadsföring är nåt som jag inte alls har motivation till. Så, hemgång it is.


Min dag igår började alltså med att försöka boka om min biljett hem. Eftersom planen var att vi skulle åka hem från New York, så blev det ju lite problem. Jag började med att prata med STA, eftersom det va dem jag bokade genom. Och enligt dem så skulle det gå att byta datum på biljetten från NY, för ynka 187 Euro (100 Euro kostar det att boka om så egentligen bara 87). Dock så skulle jag behöva att boka biljett mellan LA och NY själv, för ca 200 dollar. Härligt!

Jag bestämde mig för att ringa till Continental direkt istället. Och det blev ju hur bra som helst! Jag fick prata med en underbar kvinna som hette Barbie. Tror jag...det kan lika gärna ha vatt en man, för OMG vilken whiskeyröst. :) Hon va grym i alla fall.
Hon fick dras med mig i långt över en timme och det hela slutade med att jag åker från Los Angeles till New York sen vidare till Köpenhamn för endast 1200 svenska kronor. Utöver de obligatoriska 100 Eurona betalar jag ca 300 SEK för resan mellan NY och KPH. Som sagt, tur jag ringde Continental. Underbara Barbie! Eller nåt! :)

Hängde ni med? Något klyddigt, jag vet. Det viktigaste är att jag kommer hem. På tisdag, kan jag ju tillägga. En liten detalj... :) Lämnar LA måndag morgon 07.00 och landar på Kasturp 07.30 tisdag morgon. Hääärligt!

Det va min morgon igår. Efter det så bänkade jag min behind i en solstol och stannade där hela dan. Får ju passa på att njuta nu innan det är dags för snöstom igen. Heja...

Kan inte fatta att jag lämnar detta...

...för detta!

På kvällen däckade jag vid typ 20.00. Va såå trött! Antar att det va all spänning om detta förbannade beslut som har hängt över mig. Nu kunde jag slappna av och det gjorde jag verkligen. Plus då en dag i solen. :)

Sov till klockan ringde imorse. Dags att åka till skolan och droppa allt. Gick smärtfritt, och tydligen så får jag alla pengar tillbaka. T.o.m. för försäkring. Det trodde jag inte, men det är definitivt välkommet.

Fick även behålla mitt fina SMCID-kort. Heja! :)

Gick typ hela vägen hem, stosade lite och myste i solen i min ensamhet. När jag kom hem skulle jag utnyttja solen ännu mer, på med bikinin och ner till poolen. Var fasen kom alla moln ifrån?! Inte okej! Pallade bara en kort stund, va så kallt!

Kände inte alls för nudlar idag så när Jossa kom hem blinkade jag med mina puppy eyes. Hon hade haft en underbar dag (NOT!) så hon va inte sen för lite lyx. Blev pizza på Terrasen igen. Mums!

På vägen hem svängde vi inom en liten super market och köpte dessert. Man måste ju bara ha testat Twinkies när man är in the States. Inte så förbannat illa som man skulle kunna tro, faktiskt. :)


Hahahaha! Jag stängde ut Jossa, har glömt av vilken anledning, men det va säkert befogat! Det hela resulterade i en sjukt rolig bild! :D

Nu sitter jag i soffan och kollar på E! och Jossa är duktig och gör lite läxor i sängen. Kanske drar vi ner en sväng till S213 snart, vi får se...

Ha det så bra, mina hjärtan!

Snart ses vi...verkligen! :)

<3

17 kommentarer:

  1. Jag kan ju verkligen inte fatta hur man kan lämna den där poolbilden för den fruktansvärda snöbilden men i vilket fall så är du extremt välkommen hem. I <3 you!
    puss

    SvaraRadera
  2. Hej Hjärtat

    Du är så välkommen hem. :) :)även om det är kallt här.

    Love puss

    SvaraRadera
  3. Vädret är inte allt. Välkommen hem!

    SvaraRadera
  4. Jätte roligt att du kommer hem igen, saknar ju dig massor. Vi ska göra att för att du inte ska ångra dig. Massa pussar och kramar

    SvaraRadera
  5. Jag instämmer HELT med övriga! VÄLKOMMEN HEM! :-)

    <3

    SvaraRadera
  6. Ha ha vad hade Jossa gjort :)Kul bild.

    SvaraRadera
  7. Är anonym oxå glad för det? höhö

    SvaraRadera
  8. Du är välkommen hem!

    Puss &Kram <3

    SvaraRadera
  9. Låter tråkigt men sånt är livet nu får du komma hem och heja på Malmö :)

    SvaraRadera
  10. Anonym, varför pratar du om dig själv i tredje person?

    SvaraRadera
  11. Annica, klart du inte är nyfiken när du vet vem det är som Malin har som hemlig kille... daaaaah. Hela världen borde ju få veta! Nej men alla som läser bloggen i alla fall.

    SvaraRadera
  12. Kärlek till dig Malin, puss puss!

    SvaraRadera
  13. Har jag en hemlig kille? Fan va najs! :)

    SvaraRadera
  14. Sjukt najs Malin. Hoppas han är het.

    SvaraRadera
  15. Du anonym....är din ryggrad så skör så du inte vågar stå upp för vem Du är eller vad har du att dölja? Du måste vara väldigt nyfiken eller KÄR eftersom du fortfarande kommer hit in och tittar

    SvaraRadera
  16. Kär? Nej men nyfiken. Förstår inte varför ni låter så aggressiva? Hade räckt med att Malin sagt nej...?

    SvaraRadera
  17. Anonym, med tanke på att Malin själv inte sagt något så kanske det inte är officielt än. Och om du nu är så nyfiken, varför inte maila henne och fråga?

    SvaraRadera