torsdag 25 februari 2010

Shopping! :)

Igår kom jag äntligen iväg till Tiffany's. Det va skitväder och de andra gick i skolan, så det va bara för mig att sätta mig på bussen. Behövde bara byta en gång men det kändes verkligen som att jag åkte genom några redigt läskiga områden... Jag började plocka ut minneskortet ur kameran (det är ju det som är det viktiga) och lägga mitt kontokort i fickan o.s.v. Liiite paranoid är jag, visst, men fan va tradet det skulle va om jag tänkt tanken och sen blir rånad utan att ha gjort det. Eller hur? :)

Jaja, jag kom fram säkert i alla fall. Och här va det iiiingen fara med säkerheten! Bara massa dyra butiker (och H&M såklart) som LV, Marc Jacobs och massa som jag inte kommer ihåg. Där fanns dock ett Victoria's också! Illa... Där gick X antal dollar inne. Men glad är jag! :)


Kom tillslut fram till Tiffany's och förklarade min situation med halsbandet. Jag fick alltså ett halsband när jag fyllde år som har gått i sönder. :( Och i normala fall så skickar de iväg det till New York för lagning och sen tillbaka igen. Men eftersom jag åker hem på måndag så fick de köra en specialare. Så jag får ett helt nytt! Yey!


De hade dock inget hemma i butiken så jag måste åka dit igen. Det va antingen det eller att åka till deras butik i Pasadena och hämta det. Utan bil? Lokaltrafik dit? Nej, tack!

Måste bara blunda när jag går förbi VS, det går inte annars. :)

Måste tillägga att det är myyycket bättre service på både Tiffany's och VS i NY än här. På VS i NY så räckte det att man tänkte tanken att man ville ha lite hjälp så fanns där nån. Igår va jag tvungen att gå ut från provrummet och igenom typ halva butiken innan där va nån. Man provar liksom BH:aroch underkläder! Ska man verkligen behöva klä på sig för att få hjälp?
*bing* Dagens I-lands problem! :)

Ville inte ta bussen hem igen, med alla mina dyrbarheter så jag unnade mig en taxi till 3rd Street och tog sen bussen därifrån. Liiite billigare i alla fall.

Kvällen spenderades med att titta på den fantastiska hockeyn...SUCK! Jaja, move on!

Det var dock upptaget vid den stora TVn så vi fick trycka ihop oss hos Malin och Emelie. Mysigt! :)


Idag vaknade jag till strålande solsken så nu har bikinin åkt på och poolen väntar! Ser ut som att det kan bli min sista soldag innan det är dags att åka hem, så det gäller att verkligen utnyttja!

So long!

<3

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig shopingtur du har haft, där ser verkligen jätte fint ut. Tråkigt med halsbandet dock. Hoppas att du får mycket sol nu, så ses vi snart. Massa pussar och kramar.

    SvaraRadera
  2. Och jag vill veta vad du handlat. Så spännande! Dyrbarheter. DIAMONDS!!! =)

    SvaraRadera