söndag 21 februari 2010

Skön söndag

Jag skröt ju lite lagom om att vi skulle ut och nattbada i jacuzzin igår. Tyvärr så blev inget med det...dom va sönder och alldeles för kalla! :( Så här ledsna va vi då...
Tur att det va söndag idag så vi fick vår efterlängtade gratisfrukost. Så smarrigt! :)

Förväntansfulla flickor vid bagelsrostarna.
Emelie köar tillsammans med alla andra. Det är tydligen nåt man gör här i LA... :)

Trots en massa moln så tittade solen fram och vi åt vid poolen. Nåt bikiniande blev det dock inte, så trevligt ska vi inte ha det. Så efter frukosten så bänkade Jossa och Emelie sig framför sina skolböcker och jag och Malin tog oss en promenad ner mot stan.

Första stoppet blev ett "apotek"...Malin har haft oturen att dra på sig en vagel som vi skulle försöka hitta nåt botemedel mot. Gick ju sådär...uppenbarligen har dom inte vaglar i USA, bara bett och sår.

Nån som har sett Speed? Då kanske ni känner igen den här clownen.

Sen gick vi i alla fall vidare mot 3rd Street. Gick in i ett par småbutiker längs vägen och strosade lite. Perfekt väder förshopping faktiskt.
Tillslut kom vi fram till 3rd. Vi skulle kolla om vi kunde hitta nån billig iPhone i en butik som en brutta tipsade oss om. Dom får ju bara sälja iPhones här i Apple Stores, och då måste man även binda upp sig på två år hos at&a. Njaaa, inte så sugna. Tur att det finns sånna som är villiga att bryta mot reglerna. :)

Snyggaste hundsängen! Sån skulle Bella haft. Tror inte hon hade spenderat många sekunder i den dock. :)

iPhonebutiken hade i alla fall stängt på söndagar, så typiskt. Vi gick och köpte oss lite godis inför kvällens hockey istället. Sen tog vi bussen till Venice Circle och gick hem. Mysig dag.

Gooodis!

Efter en timmes slappande i lägenheten så begav vi oss ner en sväng till gymmet. Med tanke på hur mycket vi kränger här så kan det inte göra speciellt stor skillnad, men det känns i alla fall lite bättre. :)

Snabb dusch och sen ner till common roomet där vi kollade på Sverige-Finland. Oj, vilken festlig match... Nä, men det va ju kul att dom vann! :)

Här va det verkligen livat och laddat för hockey.
Sådär ja! :)
Jag va verkligen fett hockeyredo! Måste ju visa upp tröjan som jag fick i marknadsföringssyfte. :) Och mina tjusiga strumpor då.

Nu blir det sängen för mig och mitt tunga huvud!

Puss haj!

4 kommentarer:

  1. Najs match. Team Sweden rulade ju!
    Trist att det inte blev något badande men ni ser glada ut i alla fall. Här fortsätter snön att regera trots att den inte fattar att den är ovälkommen... =(
    Puss

    SvaraRadera
  2. Darling! Så mysigt att prata med dig i lördags! I miss!! Njut av vädret medans du kan! =) Här är inget kul alls!

    Puss på dig sötnos!
    Ps. Tommy säger att det heter at&t! =)

    SvaraRadera
  3. Jättemysigt att prata med er med! Jag kände verkligen hur mycket jag saknar alla.
    Ska faktiskt ut och lägga mig och njuta i solen nu. :)

    Jag vet...jag skrev fel. Såå off är jag inte! :)

    Pussar!

    SvaraRadera
  4. Jag måste påminna dig om en sak, det går åt helvete för Malmö i Växjö...Vilken räli tröja du har po daj förresten, hossorna e okej. Ha det gott! Saknar daj! Puss

    SvaraRadera